Pages

2012. szeptember 30., vasárnap

Önellátás - új sorozat

Sokat gondolkodtam azon utóbbi időben, hogy mit is írhatnék ebben a témában. A hitelemet nem szeretném elveszíteni idealista képzelgésekkel, ezért sem akartam mindenkit a teljes önellátás felé terelni. 
Az, hogy valaki egy életen keresztül a saját családja számára mindent előállítson, lényegében kivitelezhetetlen. 
Sokan nekivágtak, sokan bele is buktak. Nem egy gazdaságot láttam már tönkremenni, mikor elfogyott az erő és a lelkesedés, amikor rájöttek, hogy ők is csak emberből vannak, és a dolgok szépen lassan kifolytak a kezeik közül. 
Mivel én magam sem élek ilyen életet, épp ezért gondoltam arra, hogy inkább visszanyúlok nagyanyáink idejébe, és válogatok olyan módszereket, amiket manapság annyira nem ismerünk, régebben viszont eredményesen használták. Vannak helyzetek, amikor nem az önellátás lehet a megfelelő választás. Túl radikális elképzelésnek tartom, nagyon hatékony lehet másfajta életszemlélet is. Ezen kívül ne tartom jónak az önellátással járó elszigeteltséget sem. Akárhogy is nézzük, világunk nem úgy épül fel, hogy egyedül helyt tudnánk állni. A szigorú, elszigetelt értelemben vett önellátás helyett alapozhatnánk a családok, emberek közötti összefogásra. 
Nem célom tehát az önellátó élet bemutatása, inkább szeretnék alternatívákat felkínálni, aminek segítségével bárki egyszerűen belevághat egy olyan életmódba, ami függetlenebbé teheti. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése